‘Alles is al gezegd door andere ondernemers’

‘Alles is al gezegd door andere ondernemers die dit ook doen. Dan kan ik toch niet ook weer hetzelfde zeggen?’. Ze wil zo graag, maar ze weet gewoon niet waar te beginnen. En daarom post ze bijna NIETS.
 

Machteloos en verlamd

Deze onderneemster voelt zich machteloos. Ze wilt graag online zichtbaar zijn. Ze wilt die leuke, vrolijk, gepassioneerde en deskundige onderneemster ook online laten zien, maar zodra ze dat probeert blokkeert ze. Daardoor weet niemand dat ze bestaat en wat ze doet en krijgt ze dus geen klanten. Ze vraagt zich soms af of ze wel de juiste stap heeft genomen.
 

Aan de slag

Ik vraag haar een ervaring van deze week op te schrijven. Een klant die een probleem had en bij haar kwam en hoe zij dat vervolgens had opgelost. Ze hoeft zich niet op de borst te kloppen, niet te vertellen hoe geweldig ze is, gewoon een stukje uit de dagelijkse werkelijkheid. Het voelt goed en ze post het online. De volgende keer dat we elkaar spreken vertelt ze me dat ze door de post een DM in haar inbox had: of ze dat probleem ook kon oplossen voor die persoon. BAM, een klant!
 

BAM! Een klant!

Als je duidelijk vertelt wat je doet, voelen de juiste mensen zich aangesproken en denken ze sneller aan je als ze jouw expertise nodig hebben. Ook al hebben andere ondernemers ook al iets in die trant geschreven, het feit dat jij jouw ervaring deelt, maakt het jouw verhaal en maakt het uniek.